Početkom listopada 2024. godine objavljen je članak koji se bavi temom razumijevanja pune vrijednosti digitalne transformacije. U članku Gordana Kožulja, direktor odjela Poslovnog savjetovanja Deloitte-a, razmatra se složenost mjerenja vrijednosti ulaganja u digitalnu transformaciju. Digitalna transformacija više nije samo tehnološko pitanje, već ključna strategija za dugoročni uspjeh. Međutim, organizacije se često suočavaju s izazovom kako točno kvantificirati povrat na ta ulaganja.
Prema Deloitteovom istraživanju, 73% menadžera priznaje da im nedostatak odgovarajuće metrike otežava procjenu stvorene vrijednosti. Tradicionalni pokazatelji poput produktivnosti i povrata ulaganja (ROI) i dalje prevladavaju, ali su često nedovoljni da obuhvate puni spektar učinaka digitalnih inicijativa. U odgovoru na taj izazov, Deloitte uvodi sveobuhvatan okvir s 46 ključnih pokazatelja uspješnosti (KPI) podijeljenih u pet ključnih kategorija: financije, klijent, procesi, zaposlenici i misija.
Kožulj naglašava da organizacije koje usvoje holistički pristup mjerenju, koristeći širi raspon KPI-jeva, ostvaruju 20% veću vjerojatnost da će svojoj digitalnoj transformaciji pripisati značajan doprinos stvaranju vrijednosti. Također, “All-in” organizacije, koje ulažu u napredne tehnologije poput umjetne inteligencije i računalstva u oblaku, postižu bolje rezultate jer rješavaju izazove vezane uz prikupljanje podataka, organizacijske silose i transparentnost unutar svojih timova.
Zašto je ovo važno? U današnjoj digitalnoj ekonomiji, sposobnost organizacija da točno mjere učinke svojih digitalnih inicijativa postaje strateški ključna. Pomicanje fokusa s uskih pokazatelja poput produktivnosti na širi skup KPI-jeva omogućava organizacijama da prepoznaju skrivene vrijednosti digitalne transformacije, ne samo kroz financijske koristi, već i kroz poboljšano korisničko iskustvo, veću učinkovitost zaposlenika i širi društveni utjecaj.
Ovaj članak donosi važne uvide za sve organizacije koje žele realizirati puni potencijal svojih digitalnih ulaganja te se pripremiti za budućnost u kojoj će digitalizacija biti presudna za održivost i rast.
Detalje o ovoj temi možete pronaći u Deloitteovom članku kojeg možete pronaći ovdje.