Ministarstvo gospodarstva otvorilo je e-Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću o Uputama za prijavitelje Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava „Inovacije novoosnovanih MSP-ova “, koji se financira u sklopu Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027.
Savjetovanje je otvoreno od 1. do 16. listopada 2024. godine, a dostupno je na poveznici: https://esavjetovanja.gov.hr/ECon/MainScreen?entityId=28580

U savjetovanju se daju sljedeći prijedlozi Poziva:
Pozivom se potiču projekti novoosnovanih poduzeća koja razvijaju inovativne proizvode unutar prioritetnih područja Strategije pametne specijalizacije (S3). Cilj je podržati razvoj inovacija, komercijalizaciju proizvoda te povećanje spremnosti poduzeća za ulaganja.
Najniži i najviši iznos potpore:
Najniži iznos potpore: 20.000 EUR
Najviši iznos potpore: 120.000 EUR
Intenzitet potpore: Do 85% prihvatljivih troškova
Prihvatljivi prijavitelji:
Ø Mikro, mali i srednji poduzetnici (MSP-ovi)
Ø MSP-ovi osnovani unutar 36 mjeseci prije prijave
Ø Prijavitelji koji nisu preuzeli djelatnost drugog poduzeća i nisu osnovani spajanjem ili podjelom
Ø Poduzeća koja nisu raspodijelila dobit
TRL razine:
Projekt mora biti u fazi tehnološke zrelosti TRL 5 do TRL 8.
Prihvatljive aktivnosti:
1. Razvoj inovativnog proizvoda:
· Daljnji razvoj tehnološke spremnosti proizvoda, uključujući testiranje, demonstraciju i ugradnju testnih rezultata u završni proizvod te optimizaciju
· Prijenos tržišno primjenjivih tehnoloških rješenja, znanja i iskustava (transfer znanja i tehnologije) uključujući povezane savjetodavne usluge i osposobljavanje djelatnika,
· Revizija studije izvedivosti
· Dizajn proizvoda s ciljem prilagodbe proizvoda zahtjevima tržišta
· Zaštita i upravljanje predmetnim intelektualnim vlasništvom
· Priprema proizvodnje i ulaganje u probnu proizvodnju, nulta serija
2. Priprema za lansiranje proizvoda na tržište (maksimalno 30% ukupne vrijednosti projekta):
· Izrada marketinškog plana i revizija poslovnog i marketinškog plana,
· Istraživanje i testiranje tržišta za inovaciju
· Verifikacija analize tržišta i/ili tržišne potrebe
· Operativne marketinške aktivnosti izravno vezane uz komercijalizaciju rezultata istraživanja i lansiranje proizvoda na tržište
· Pripreme za sljedeći ciklus investiranja i privlačenje dodatnih sredstava financiranja
Prihvatljivi troškovi vezani uz skupinu aktivnosti Priprema lansiranja proizvoda mogu iznositi najviše 30 % ukupnih prihvatljivih troškova projekta.
Prihvatljive kategorije troškova:
· Troškovi nabave instrumenata i opreme neophodne za provedbu projekta
· Troškovi plaća osoblja zaposlenog kod prijavitelja koje će raditi na provedbi projekta
· Troškovi instrumenata, opreme i zgrada
· Troškovi pristupa digitalnim platformama koje pružaju softver kao servisno rješenje (SaaS), pristup platformama za razvoj softvera, softverske licence i sl.
· Troškovi vanjskih usluga:
o Troškovi savjetodavnih usluga za inovacije
o Troškovi usluga podrške inovacijama
· Troškovi dobivanja, potvrđivanja i zaštite patenata i ostale nematerijalne imovine (intelektualnog vlasništva)
· Troškovi ugovornih istraživanja, znanja i patenata kupljenih ili licenciranih od vanjskih izvora po tržišnim uvjetima