U sklopu Platforme za učenje programa Interreg Europe, 29. svibnja 2024. godine provedena je aktivnost online matchmaking savjetovanja gradskog vijeća grada Boiarke iz Ukrajine.
Platforma za učenje za cilj ima poticanje učenja o politikama diljem EU temeljem dobrih praksi povezanih s politikama regionalnog razvoja, a stručnjaci Poduzetničkog centra Krapinsko-zagorske županije dio su zajednice stručnjaka uvijek spremnih za savjetovanje o inovativnim rješenjima.
Gradsko vijeće grada Boiarke, koje obuhvaća administrativni centar i 10 obližnjih sela, srednje je veliki ukrajinski grad s oko 50.000 stanovnika, smješten u blizini Kijeva. Prepoznavši nizak stupanj digitalnih vještina lokalnog stanovništva, gradsko vijeće Boiarke planira izraditi integriranu digitalnu strategiju; strategija ima za cilj promicanje digitalne pismenosti među studentima, uspostavu prostora za usvajanje novih digitalnih tehnologija i pružanje ciljane podrške ratnim veteranima poboljšanjem njihovih digitalnih i poduzetničkih vještina. Vizija gradskog vijeća Boiarke je uspostaviti dijeljeni prostor za suradnju koji aktivno uključuje lokalnu zajednicu u digitalne aktivnosti putem participativnih procesa. Taj prostor ponudio bi različite pogodnosti, uključujući prostorije za zajednički rad, Fab Labs, pristup internetu visoke brzine, sobe za sastanke te usluge obuke i podrške usmjerene na poticanje poduzetništva. Osim toga, prostor bi bio centar događanja i radionica osmišljenih za uključivanje korisnika i šire lokalne zajednice.
Dijeljeni prostor za suradnju u malim i srednjim gradovima (SMST) osmišljen je kako bi okupio različite pogodnosti za korisnike, djelujući kao polazna točka za kreativce, uključujući radnike, studente i opću zajednicu. Funkcionira kao one-stop-shop za uključivanje lokalne zajednice u digitalne aktivnosti putem participativnih procesa.
Sudionici matchmaking savjetovanja:
Domaćini: Gradsko vijeće Boiarke, Ukrajina (Olena Kovtun, savjetnica gradonačelnika; Roman Monakov, voditelj digitalnog sektora).
Matchmaking savjetnici: Mariana Nagy, Udruga Tehimpuls, Regionalni centar za inovacije i transfer tehnologije, Rumunjska; Jasna Presečki, Razvojni centar Srca Slovenije, Slovenija; Helena Matuša, direktorica Poduzetničkog centra Krapinsko-zagorske županije.
Moderatori: Arnault Morisson i Laura Varisco, Platforma za učenje
Matchmaking savjetnici su s gradskim vijećem Boiarke raspravljali o prvim koracima izrade digitalne strategije, prvenstveno uspostavom prostora za suradnju kao mjesta za stjecanje digitalnih vještina i znanja unutar zajednice.
Definirani prvi koraci za izradu digitalne strategije su:
Procjena i priprema: procijeniti trenutno digitalno okruženje, uključiti dionike i identificirati promjene.
Definiranje strateških prioriteta: postaviti prioritete temeljem lokalnih potreba, stvoriti digitalne prostore i osigurati brzi internet.
Financiranje (javno i privatno): osigurati lokalne zajmove, sudjelovati u suradničkim projektima i povezati se s mrežama rizičnog kapitala.
Testiranje, pilot-projekti i praćenje: razviti i pratiti pilot-projekte usmjerene na određene skupine.
Komunikacija: podizanje svijesti, jasno komuniciranje, pružanje obuke i korištenje brend ambasadora.
Stvaranje dijeljenog prostora za suradnju s ciljem promicanja digitalnih inovacija mora uključiti lokalne dionike (quadruple-helix) u procesima sukreiranja, s ciljem ujedinjavanja lokalnih akteraK oko zajedničke vizije grada. Javno-privatna partnerstva (JPP) mogu se uspostaviti za stvaranje i upravljanje tim suradničkim prostorima, potencijalno uključujući vodeće lokalne privatne tvrtke ili podružnice sveučilišta.
Krajnji cilj ovakvih inicijativa je rješavanje izazova specifičnih za SMST-ove, poput promicanja poduzetničke kulture i mentaliteta, poboljšanja digitalne pismenosti i poticanja angažmana zajednice.