Blog pripremio: Davorin Labus
Prije svega, što je uopće coworking? Iz naziva se nazire što je to, ali kakav je to točno koncept najma radnog prostora i kakve nam on dobrobiti donosi pokušat ću objasniti u ovom tekstu. Coworking je kao koncept, ali i kao raširena praksa, prisutan u svijetu već duže vrijeme, a ni u Hrvatskoj više nije novost.
Kad unajmimo radno mjesto u nekom od coworking prostora dobivamo puno benefita koje ćemo tek kasnije osvijestiti. Početni razlog za uzimanje u najam jedan od coworking paketa je – cijena. Niti jedan od klasičnih oblika najma cjenovno ne može konkurirati coworking modelu najma.
Coworking je zbog toga omiljen među startupovima koji, prije no što postanu unicorni 😊, moraju štedljivo raspoređivati svoja sredstva.
Dakle cijena je izuzetno povoljna u odnosu na klasični najam koji uz plaćanje najma nosi sa sobom sveukupne troškove režija, održavanja, kupnje namještaja, kupnje fotokopirnog uređaja, brige o čišćenju itd.
Međutim, kada govorimo o coworkingu, ne smijemo se samo usredotočiti na cijenu i na gore pobrojane stavke, nego i na sve ostalo što uz coworking dolazi. Uzmimo hipotetsku situaciju, koja je u praksi u biti česta, da sam ja osoba koja želi registrirati tvrtku, ali nemam adresu koju bih mogao navesti kao poslovnu adresu tvrtke. Rješenje tog prvog „izazova“ je ugovaranje paketa „Virtual office“ uz registraciju poslovne adrese na adresi Poslovno-tehnološkog inkubatora Krapinsko-zagorske županije. U sklopu ovog paketa je i usluga zaprimanja pošte te pravovremeno obavještavanje o pristiglim pošiljkama, a prema želji klijenta i otvaranje te skeniranje pristigle pošte.
Paketi koji su „skrojeni“ za one koji imaju potrebu za fizičkim korištenjem coworking prostora su pomno smišljeni, kako bi pokrili sve eventualne potrebe korisnika. Oni osim fizičkog prostora uključuju niz pogodnosti kao što su pristupačna cijena, ultra brzi Internet, besplatni parking. Pogodnost najma coworking prostora leži i u činjenici da se na taj način „stanar“ inkubatora umrežiti u poduzetnički eko-sustav. Za nekoga tko će rijetko imati potrebu za radnim mjestom u našem coworking prostoru napravljen je paket Periodic office koji omogućava dnevni najam radnog stola. Od paketa na mjesečnoj bazi tu su Basic office i Full time office. Basic office je korištenje slobodnog radnog stola i interneta, a Full time office je smišljen kao mjesečni paket u kojem stanar koristi uvijek isti radni stol bez ograničenja. Team office je zadnji od pet paketa u ponudi. U njegovom stvaranju sudjeluje budući stanar te se u skladu s njegovim željama i potrebama kreira sadržaj samog paketa.
Svi ovi paketi su popraćeni sadržajima koje nudi Inkubator – čajna kuhinja, fotokopirni uređaj i uređaj za skeniranje, mogućnost rezervacije višenamjenske dvorane, dostup poduzetničkim programima, edukacijama.
Kao najveću prednost coworkinga, osim cijene koja je već spomenuta, trenutni bi stanari sigurno spomenuli međusobno umrežavanje i komunikacija, a kao rezultat brži protok pravih informacija koje su im potrebne kako bi napredovali, kako bi njihove ideje i proizvodi došli do ciljane publike. Zahvaljujući toj razmjeni informacija i mišljenja dolazi do veće kreativnosti i samim time produktivnosti svakog poduzetnika koji sudjeluje u takvoj vrsti suodnosa. Kreativnosti pridonosi i uređenje prostora, koji je u vizualnom i ambijentalnom smislu razigran, mladenački, šaren i razigran.
Ako želite saznati više o mogućnostima najma, dobiti ponudu za paket koji bi vama najbolje odgovarao ili vidjeti uživo kako Inkubator i prostori izgledaju uživo i osjetiti dobru vibru poduzetništva kontaktirajte nas na info@poduzetnickicentar-kzz.hr ili nazovite na 049/354-695.