U Poduzetničkom centru Krapinsko-zagorske županije je 29. veljače 2024. godine, u suorganizaciji s Regionalnom energetsko klimatskom agencijom Sjeverozapadne Hrvatske, održan meetup koji je potaknuo razgovor o korištenju novih tehnologija u funkciji personaliziranih turističkih iskustava i mobilnosti.
Turisti treće generacije, koji traže autentična iskustva, personaliziranu uslugu te žele doživjeti lokalnu kulturu i tradiciju, sve su prisutniji. S obzirom na globalne trendove koji naglašavaju važnost održivosti i odgovornog putovanja, Hrvatska može dodatno razvijati i promovirati inicijative koje podržavaju očuvanje prirode, lokalne zajednice i kulturu. Uvođenje novih i inovativnih turističkih proizvoda koji odgovaraju globalnim trendovima, poput imerzivnih tehnologija (AR i VR) za virtualno istraživanje odredišta, AI chatbota za personaliziranu komunikaciju s gostima, i IoT rješenja za poboljšanje iskustva boravka, samo su neki od alata koji su nam dostupni. Razvoj digitalnih rješenja i usluga donosi značajnu promjenu u globalnoj turističkoj industriji, ali i načinu na koji se kreću putnici i robe, što je ujedno bila glavna tema događaja.
Stručnjaci iz raznih područja
Meetup je okupio stručnjake iz različitih područja kako bi raspravljali o ključnim temama koje oblikuju budućnost turizma i mobilnosti. Među govornicima su Helena Matuša i Petra Grgasović iz organizacijskog tima, župan KZŽ Željko Kolar, Jan Štedul iz MINDSMITHS-a, te panelisti kao što su Petra Horvatović (FRAZ!) Renata Brkić (FEELSGOOD), Jurica Sabol (Muzeji Hrvatskog Zagorja), doc.dr.sc. Dijana Vuković (Sveučilište Sjever), Aleksandra Prodanović Stamenović (EWASOFT), Mario Slaviček (Vikendholičari), Aleš Pevc (Tehnološki Park Ljubljana), Luka Slapnik (Hashnet), Dominik Cvetkovski (ANIQ), Krešimir Herceg (Bikademy), Kristijan Škarica (Gepek), i Vedran Srhoj-Egekher (Jellyride).
Primjena umjetne inteligencije
O novim tehnologijama i trendovima razgovaralo se kroz key note koji je održao Jan Štedul iz Mindsmithsa te tri dodatna panela. U panelu “SustaAInable tourism” raspravljalo se o primjeni AI u upravljanju posjetiteljima i očuvanju kulturne baštine, istražujući personalizirane putničke rute i održive opcije mobilnosti. “AI i jedinstvenost doživljaja” panel fokusirao se na stvaranje autentičnih i personaliziranih putničkih iskustava uz pomoć AI, ističući važnost mobilnosti u pristupu autentičnim destinacijama. Zadnji panel “Turizam na drugi način” bavio se digitalnim rješenjima koja mogu proširiti dobrobiti turizma na lokalnu zajednicu, promičući održive prakse i potrošnju kod lokalnih pružatelja. Primjeri dobre prakse koji su istaknuti, na zanimljiv način su prezentirali i sami startupovi – Jellyride, Bikademy, Aniq i Gepek.
Prisutnost tehnologije
“Digitalna rješenja temeljena na umjetnoj inteligenciji i blockchainu već jesu dio razvoja turističkog i prometnog sektora, a Europski institut za inovacije i tehnologiju (EIT Urban mobility) nudi brojne mogućnosti za novoosnovane tvrtke i inovatore koji s takvim proizvodima tek izlaze na tržište. Štoviše, kroz Accelerate2Move, paneuropski akcelerator koji vodimo iz Hrvatske, možemo europskim i domaćim tvrtkama otvoriti vrata prema inozemnim partnerima i ulaganjima, ali i utjecati na razinu održivosti lokalnih prometnih sustava u turističkim odredištima“, istaknula je Petra Grgasović iz REGEA-e.
Krapinsko-zagorska županija postavlja standarde
Župan Željko Kolar je prije samog početka programa pozdravio sve okupljene te naglasio da je upravo ovo tema svih tema i izazov budućnosti. “Mi kad smo radili strategiju razvoja Krapinsko-zagorske županije i kad smo govorili o zelenom i digitalnom, mi smo dodali pametno. Što znači to pametno? To znači pametno upravljati s modernim tehnologijama. Ako je dobar alat u rukama dobrog majstora, onda je on savršen, no ako je u rukama lošeg majstora, on može biti vrlo opasan. Hoćemo li mi kao ljudi moći naći ravnotežu, da od onoga što nam pruža umjetna inteligencija, uzmemo ono što je dobro i iskoristimo na najbolji način, za održivi turizam, bolje organiziranje prijevoza i mobilnosti ljudi, to je ogroman izazov koji je pred svima nama”, poručio je župan Kolar.
“Naša misija u Poduzetničkom centru je osigurati da Krapinsko-zagorska županija ne samo prati globalne trendove, već i postavlja nove standarde u turizmu. Ulaganje u nove tehnologije i digitalizaciju omogućuje nam da kreiramo jedinstvena, personalizirana iskustva koja će privući turiste iz cijelog svijeta”, izjavila je direktorica Poduzetničkog centra te dodala: „Ovakvim događanjima povezujemo različite dionike turističkog sektora te potičemo inovacije i razmišljanje o tome kako integrirati inovacije, tehnologiju i turističku ponudu. Posebno me veseli što jaka, hrvatska startup scena predvodi tehnološku revoluciju u turizmu, a o čemu smo i danas čuli iz prve ruke.”